۱۳۸۸ تیر ۱۰, چهارشنبه

بالاترین ! پائینترین ؟

مدتها است که خواننده ی ساکت ِ بالاترینم و انصافاً سایت عالی و مفیدی است که مهمترین عامل عالی و مفید بودن آن بالاترینیها هستند کسانی که تیز بینانه به رصد ، تحلیل و نشر اخبار نشسته اند .از اینرو تا همین اواخر تلاش زیادی برای پیوستن به آن نمیکردم چرا که خود را شاگرد کوچکی در جمع استادان می دیدم که جز به زانوی ادب گرفتن فایده ای در سیاه کردن صفحات ارزشمند دفتر اندیشمندی نمی دید.
اما پس وقوع اتفاقات اخیر و رسوائی بزرگ ِ انتصابات ، التهابات سیاسی و اجتماعی در کشور بالاگرفته و حرارت این التهابات باعث گرمتر شدن فضای بالاترین شد که بعضاً تبدیل به تب شده و امیدوارم به سرعت این تب به عرق بنشیند.
در اینکه تنها به لطف بالاترینیها ، بالاترین رسانه ای مهم و اثر گذار است شکی نیست ، اما به راستی رسالت بالاترینیها در شرایط حساس کنونی چیست و آیا این رسانه ی قدرتمند با پشتوانه ی جوانان ، میان سالان و سالمندانی که علاوه بر فکر و اندیشه های فعال و ناب درد وطن و شوق دموکراسی دارند در حال ایفای نقش صحیح خود هستند ؟ آیا همیشه باید به دنبال حوادث دوید ؟ آیا فضای حاکم بر بالاترین برای رسیدن به هدف بزرگ ِ دموکراسی نقشی مفید و فعال دارد ؟ آیا به راستی اندیشمندان ، نویسندگان و تحلیلگرانی که بالاترینی هستند (در هر سن و از هر قشری که هستند)تنها با ارائه ی چند لینک خبری مفید ، دادن یک رای آبی یا قرمز به لینکها ، یا با جنگ و جدلهای لفظی و نفی و انکار دیگران در بخش نظرات و یا سکوت اعتراضی خود در برابر بی نظمی ها ، بی محتوائیها و بعضاً بی ادبیهای موجود .خدمتی به بالاترین ، جامعه و حتی خود وفرزندان و خواهر و برادرهای خود میکنند ؟
اینها سوالاتی است از تمام دوستان بالاترینی تا شاید با یافتن پاسخ این سوالات راهی را آغاز کنیم، به خیل انبوه اندیشمندان ِ تنها و غریب مانده ی درون و بیرون کشور بپیوندیم و برای رسیدن به آنچه آرزویش را داریم دست در دست ِ هم در راه برکندن ریشه های جهل و نادانی در کشور بکوشیم . فراموش نباید کرد که ریشه ی ظلم،فساد،نا امنی و هر آنچه را که امروز به عنوان مصیبتهای کشورمان میشناسیم ، جهل است و نادانی .
ما هر که هستیم و در هر کجای این گیتی که زندگی میکنیم وظیفه داریم در راه رفع این مشکل بکوشیم و رسیدن به چنین هدفی جز با اراده ای جمعی محقق نخواهد شد .
بنابر این در انتها پیشنهاد میکنم در این بحث شرکت کرده و با ارائه نقطه نظرات خود در تهیه ی محتوا برای کمک به رشد فرهنگ ، دانش اجتماعی و دموکراسی در کشورمان سهیم باشید تا براستی بالاترین باشیم نه چون دیگرانی منفعل ، فریبکار و پائینترین .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر