۱۳۸۸ مرداد ۱۶, جمعه

ما سبزیم اما سبز خواهیم ماند؟

این روزها یک مساله بزرگ داره منو آزار میده و اون چیزی نیست جز آینده ی مبهمی که میترسم عاقبتش چیزی گم شدن اینهمه آدم سبز اندیش در میان اقلیتی کودتاگر نباشه.عجیبه ! مگه ما نبودیم که میگفتیم بی شماریم ؟ مگه ما نبودیم که شهرو سبزکرده بودیم ، یادتون میاد روزهای قبل از انتخابات چطور همه نماد سبز به همراه داشتیم و توی خیابونها به هم لبخند میزدیم،برای هم دست تکون میدادیم،وی نشون میدادیم با انگشتامون . یادتون میاد که چطور با همین کارها از هم انرژی میگرفتیم ؟ یادتون میاد چطور همین اتحاد کمر کودتا روشکست و کودتاچیان رو رسوا کرد ؟
اما حالا چی ؟ نمادهای سبز پنهون شده و محدود شدن به تجمعات. وقتی توی خیابونها راه میریم کسی رو نمیبینیم نماد سبز داشته باشه.همفکران خودمون رو نمیتونیم بشناسیم.برای کسی دست تکون نمیدیم.میترسیم وی نشون بدیم و در مقابل کودتاچی در حال حذف رنگ سبزاست،چراغونیهارودیدید که چطور اکثراً قرمز و سفید و ... شده اند ؟ دیدید لوگوی سیمای دروغ پرداز صورتی شده بود ؟ میبینید که چطور رنگ سبز رو یا حذف دارند میکنند یا مصادره ؟ و ما روز به روز داریم از هم دورتر میشیم و تسلیم روزمرگیها و روزمرگیها میشیم. اگر میخوایم این اتحاد رو حفظ کنیم،اگر میخوایم جنبش سبز اندیش زنده باشه و رشد پیداکنه ، اگه میخوایم پاسدار واقعی خون شهدای این جنبش باشیم باید نمادهای سبزمونو نگه داریم ، باید خودمونو به هم و به همه نشون بدیم ، باید فراموش نکنیم ما بیشماریم و باید فرهنگ سبزرو در جامعه گسترش بدیم .باور کنید هیچ چیز لذت بخش تر از این نیست که کسی رو در خیابان با نمادسبز ببینید و برای او دست تکان دهید ، باورکنید هیچ کابوسی برای کودتاچیان وحشتناکتر از این نیست که حق طلبان همچنان متحد بمانند .
پس متحد بمانیم،نمادهای سبزمان را از آینه ی ماشینمان آویزان کنیم، به گوشه ی کیفمان گره بزنیم ، دور مچ دستمان ببندیم و خود را از جاهلان و کوردلان جدا کنیم.ما از رنگ آنان نیستیم،ما به جهل و نفاق و تزویر رای ندادیم ،رای ما سبز بود نه آن نام سیاه.
ما سبزیم و سبز خواهیم ماند

۶ نظر:

  1. من باهات خیلی موافقم.ما به اتحاد و همدلی بیشتری نیاز داریم.نمی گم انگار ترسیدیم ولی واقعا انگار داریم عادت می کنیم.
    راه حل پیشنهادی من اینه :افرادی مثل شما که می دونند این نماد بیرونی چقدر مهمه به کارهای علنی رو بیارن.مثلا دیوار نویسی ،چسباندن پوستر.به نظر من اصلا کار سختی نیست.حتی می تونیم شبانه و توی کوچه های خلوت این کار رو بکنیم .کافیه دو یا سه نفر باشیم که یک نفر کشیک بده تا کسی نیاد و نفر بعدی هم سریع پوسترهای موسوی رو بچسبونه یا یک یاحسین میر حسین یا مرگ بر دیکتاتور بنویسه.پوسترها رو هم می تونیم از اینترنت سرچ کنیم و پرینت بگیریم.

    مطمئن باشید این کارها خیلی به اهالی همون محل روحیه می ده و صبح همه با قدرت بیشتری نمادهای سبزشون رو نشون میدن.
    من فکر می کنم جنبش ما الان که با تجمعاتش مخالفت شدید می شه و واقعا خطرناک شده ،باید فاز دوم که دیوار نویسی است را شروع کنه.
    اندکی صبر سحر نزدیک است...

    پاسخحذف
  2. سلام
    لطفا به این سایت بیاید و نظر خود را بگویید
    www.azadiran.co.cc

    پاسخحذف
  3. سبز مي مانيم. دلهايمان سبز است. روحمان سبز است. ظاهر را اگر به مكر و زور از سبزي بيندازند، باطن سبز مي ماند...

    پاسخحذف
  4. هوتن:
    ای دل دریایی ات امیدوار
    آسمان شو ابر شو باران بیار
    آب باران باغ صد رنگ آورد
    موج سبز از سینه سنگ آورد

    ما باز هم در روز 13 آبان بیشماریم...

    همراه شو عزیز...

    با گل به استقبال پلیس ضد شورش می رویم.

    ساعت 10 صبح جلوی سفارت روسیه (میدان فردوسی)

    پاسخحذف
  5. حامد :

    همراه شوید یاران قبل از انتخابات


    13آبان (میدان فردوسی)

    مابیشماریم...

    پاسخحذف
  6. حمید از تهران:

    در روز 13 آبان با هم با یک صدا می گوییم

    نه شرقی نه غربی جبهه سبز ملی

    ساعت 10 صبح جلوی سفارت روسیه (همراه با گل)

    پاسخحذف